måndag 18 oktober 2010

Segt när man inte kan träna!!

Idag är ingen bra dag. Känner mig trött och seg och allmänt ur balans. Har varit förkyld och hostig över en vecka. Längtar så efter att kunna träna igen. Inbillar mig att jag blir gladare och trevligare då..

I helgen har jag njutit av min underbara familj förutom att det blev fest igen.. Frågan är varför man ger sig ut gång på gång?! Det är ju mysigare att vara hemma. Gårdagen tillbringade jag i soffan, hela dagen! Why? Så sliten och trött. Dessutom hade jag inte roligt på lördagskvällen, bara massa viktsnack och det börjar bli jobbigt! Skulle vara skönt att bara få vara Tina för en stund. Inte nya smala Tina, tror att jag fortfarande är samma människa. Allt tyckande om mat och träning osv är jag riktigt less på. Ät inte det och träna inte så mycket. Förstår att folk reagerar men jag är inte sjuk, inte träningsnarkoman. Jag är bara Tina!

Nu gnällde jag av mig lite.. ;)

Kramar Tina

1 kommentar:

gladmymlan sa...

gumman då! så klart det blir jobbigt...det man många gånger inte tänker på, är att det är lika jobbigt att gå ner och sen få höra"ohh.." hela tiden. att gå ner är ju något "positivt" men samtidigt, så blir det ju knas, för man är ju inte en annan människa för att man är 10,20 eller 40 kilo lättare.
Samtidigt så blir det ju en "sporre" för andra, och många blir ju imponerade ( jag själv inräknad:) av att kunna genomföra en viktminskning och hålla den.
Då blir det nog lätt att man gärna säger något, fast du nog har hört det tillräckligt.
vänd på det, tänk för 56 kilo sen...hade du då tänkt tanken att det skulle vara jobbigt att så många kommenterar hur mycket du gått ner:=)?
nu är ju ändå NU och det är ju ingen ny Tina som kommit fram, utan samma söta som alltid, gnällig tycker då rakt inte jag att du är!
vad gäller festande, så själv klarar jag inte mer än nån gång om året, det ger inte lika mycket längre. eller...har man blivit gammel:=?
pöss o kram på dej!!