torsdag 3 april 2008

Vad skönt att den stora älsklingen är hemma igen!!!

Ja, visst var det skönt att vara själv ett tag men attans så snabbt jag började sakna min älskling. Man ska se till att maten står på bordet till de stora pojkarna, duka undan, tvätta, hänga tvätten (mycket av denna varan eftersom vi hade varit iväg en vecka), promenera minst 10.000 steg, uträtta ärende på stan, städa och inte minst amma och utreda prickar m.m.

Ja, dessa prickar då. Vad är det? Vad kommer dom ifrån. Trodde att han var överkänslig mot kvalster men det verkar inte vara så för de biter oftast bara på den sida som man sover. Det har varit massa olika teorier om vad det kan vara. Djur som bor i hans säng, allergisk mot tvättmedel, överkänslig mot nån mat m.m, m.m. Nu kan vi utesluta det med djuren i hans säng för han har inte sovit där på några dagar och ändå kom det fler. På barnmottagningen menar dom att en del barn bara får prickar. Du kan väl återkomma om de inte försvinner. Ja, men jag bryter ihop ska man behöva städa varje skrymsle och vrå. JAG HÅLLER PÅ ATT BLI PRICKGALEN! Till slut fick jag en tid till läkare.

Imorgon ska stora sonen byta moppe. Han vill ha en scooter istället. Vi ska möta upp de han ska byta med i Jkpg. Får hoppas att allt går bra. Vi ska även till prickläkaren och så måste vi vara på Skokanonen kl. 10. Då slår dom upp portarna här i Vetlanda. Som jag har längtat! Och naturligtvis ska jag försöka hinna spela lite tennis också. Det blir rasandes tajt eftersom jag måste hinna amma efter Jkpg.

Nu får jag gå och hjälpa till att leta efter bruksanvisning till moppen, de springer och letar för fullt!

Kram, kram!

Inga kommentarer: